28 Temmuz 2015 Salı

Tokyo Ghoul (Onlarda Insan)

Merhabalar :)
Öncelikle uzun süredir herhangi bir dizi film vb. yorumlamayalı uzun süre oldu. Aslında sebebi son zamanlarda başlı sonlu bir dizi izleyememem. Farklı konular arıyorum ve sıradan dizilerden sanırım artık sıkıldım. Eski izlediğim dizileri başa sarıp izleme modunu bile geçtim. 
Sadede gelelim. Dizi izlemeye ara vermiş olsam da şu sıralar animelere kafayı takmış bulunmaktayım. Kendime bir hayli kabarık bir anime listesi çıkardım ve hepsi sırasını bekliyor. Önce hangisini izleyeceğim konusu bile belli değil. Konularını ve yorumlarını okuyunca hepsine aynı anda başlayasım bile geliyor. 
Her neyse bu karmaşada en öne oturttuğum animemi bitirmiş olup günlerdir onun müziklerini dinliyorum. Bir çok şeyiyle çok güzel animenin tanıtımına geçelim.

 Tokyo Ghoul


Konusu:
Kısaca özet geçecek olursak, hikayemizin baş kahramanı resimde gördüğünüz Kaneki Ken. Kendi halinde sessiz sakin bir üniversite öğrencisi. sürekli kitap okuyor biraz içine kapanık sadece bir arkadaşı var Hide isimli. Neyse birgün güzel bir kızla randevuya cıkıyor kızın adı Rize Kamishiro. Akşam kızı eve bırakacağı zaman dar bir sokakta Rize, kanekiye saldırıyor. Çünkü Rize aslında Ghoul ( Gülyabanı diye çeviriliyor yani insan eti yiyen canlılar.)
Kaneki ne oldupunu anlamadan Rize karnını çoktan deşmiş oluyor. Kaneki ölmek üzereyken Rize'nin üzerine demir yığınları düşer ve Rize altında ezilir. Kaneki apar topar hastaneye kaldırılır ve Rize'nin organları Kanekiye aktarılır. Böylelikle Kaneki "Ghoul" dünyasına adım atmış olur. 
Yarı insan yarı Ghoul olan Kaneki başta ne olduğunu anlayamaz hiç bişey yiyemez. Ağzına aldığı herşey çöp gibi gelir. Günler sonra güzel bir yemek kokusu alır ve onu takip eder. Kendisini bir cesetin başında bulunca kafasından aşağı kaynar sular dökülür ve insan yememek içi çok direnir. O sırada başka bir Ghoul olan Tōuka Kirishima ile tanışır. Touka, Anteiku diye bir yerde garsonluk yapmaktadır. Kafeyi ise işletenler Ghouldur. 


Bu kafedeki ghoullar bir ghoul ne kadar vejetaryen olabilecekse o kadarlar. İnsan yemek zorundadırlar ama insan öldürmüyorlar en azından zaten ölmüşleri yiyorlar. Daha sonra Kaneki de burada çalışmaya başlar. Ardından Kanekinin kendi içinde yaşadığı insan tarafı ile ghoul tarafının savaşı ve dış dünyada gerçekleşen savaşlarla devam eden çok sürükleyici bir anime.
Birde ghoulların olduğu gizli birşey değil. Ghoulları öldürüyorlar ama varlıklarını biliyorlar. Bunun için kurulmuş özel bir teşkilat var ve sırf onlarla savaşabilmek için eğitim alıyorlar. 
Birde Ghoulların kagune dedikleri sırtlarından çıkan herkese göre farklı olan silahları var. Bu bence animenin en güzel kısımlarında biriydi ve bunda nası bir kagune var acaba diye meraklanmamızıda sağlıyordu. 
Aslında yazmak istedğim çok fazla şey var ama neredeyse hepsi Spoiler oluyor o yüzden yazamıyorum :( Son olarak 2. sezonu izledim ve böyle vahşetin çok olduğu bir animeye göre duygusal yönü de ağır basıyordu. Yani aşk yönünde demiyorum. Birçok bölümde eskiden başlarına gelmiş bazı şeyler anlatılıyor kötü biri ise neden kötü oldu yada iyi biri ise neden iyi oldu karakterlerin hiçbiri sütten cıkmış ak kaşık değil ve bu animeyi daha çekici kılan bir şey benim açımdan. 
Birkaç karakter tanımı yaptıktan sonra bitiriyorum :)
Öncelikle kanekinin çok sevdiği benimde çok sevdiğim yakın arkadaşı Hide den başlayalım. 
Nagachika Hideyoshi  :  Kaneki'nin en yakın arkadaşı. Zor zamanlarında onun yanında olmuş çok zeki ve hayat dolu bir insan. 1. sezonda çok görünmesede 2. sezonun önemli isimlerinden bence. 

Kirishima Touka :  Touka okula gider aynı normal insan gibi yaşar kendini neredeyse tamamen adepte etmiştir. Normal arkadaşları bile vardır. Kaneki ile aralarında aşk denmesede özel bir bağ oluşuyor zamanla. Birlikte birçok kişiyle savaştıklarından dolayıda olabilir. Genl olarak soğuk bir karakter. Ve Touka'ın kagunesi benim en sevdiklerimdendi.
Kamishiro Rize : Kanekinin Ghoul olmasına sebep olan kişidir. Öncesinde bir çok kişiyi öldürmüş ve ne hikmetse Kaneki kiminle tanışşa bu Rize'nin kokusu diyorlardı. Bir hayli tanınan biri. 
Tsukiyama Shuu :  Animede Gurme olarak geçen kişi oluyor. Değişik tatlar deniyor yani. Kaneki hem insan hem ghoul olduğu için ona karşı aşırı ilgisi var sürekli onun nasıl bir tadı olacağını hayal edip duruyor. 
Koutarou Amon : CCG* De çalışan ( *Ghoulları yakalamak için kurulmuş kuruluş) mesleğine çok bağlı aynı zamanda bazı duygusal yönlerini de görüyoruz animede. Kendisini sevmek ile sevmemek arasında kaldım diyebilirim. Ama animenin önemli karakterlerinden biri. 
Mado Kureo : Amon ile ortak olarak çalışan (CCG elemanı). Ghoul'ları insan olarak görmez onun için canavarlardır ve onların kagunelerinden koleksiyon yapıyor neredeyse :) Genel olarak tam bir kötü adam ve tipinden de sevimsizlik akıyor zaten :D

Suzuya Juuzou : Yine bir CCG elemanı ama bu biraz kafadan kontak. Kendisi pek ölmekten korkmuyor yada acıma duygusu neredeyse hiç yok . Bunun sebebini de ilerleyen zamanda göreceksiniz spoiler. Benim favori karakterlerimden birisi olmakla birlikte bunu seslendiren kişinin sesine de bayıldım diyebilirim. Sürekli aşırı derecede neşeli ve değişik tarzda bir konuşması var çok güzeldi bence. Birde kız mı erkek mi olduğuna biz uzun süre karar veremedik karakter özelliklerine bakmakta sonradan aklımıza geldi. Daha çok kız olduğunu düşünüyorduk meğerse erkekmiş :D Birde 2. sezon daha çok görüyoruz ve kim olduğunu neden böyle olduğunu öğreniyoruz.

Birde en önemli kısımlardan birisi animenin opening müziği. Birçok kişi gibi bizde o şarkıya hayran kaldık ve sizler için çevirdik. Buyrunuz. Tabi ki izlemeden önce şunu da ekleyeyim bu 1. sezonun openingi değil onun akustik versiyonu. 2. sezon sonunda çıkıyor. Kesinlikle ağlatan bir bölümde çaldı ve bizde o bölümden kısımlar koymaya çalıştık. Umarım beğenirsiniz.




Bu mükemmel animeyi izlemenizi ŞİDDETLE tavsiye ediyorum.
Yorumlarınızı bekliyoruz :)




42 yorum:

  1. Benim ilk animem sayılır yeni başladım ve 2 gün falan oldu 2. Sezona yeni geçtim ama gerçekten kendine bağladı beni. Çok iyi bir anime. Sizinle nerdeyse aynı şekilde başlamışız. Dizilerden sıkılmaya başlamıştım sonra bir yerde resmini gördüm falan izliyorum işte bence çok güzel bir anime mideniz kaldirirsa izleyin tavsiye ederim. ㅁㅅㅁ

    YanıtlaSil
  2. suzuyayı kız zannediyordum animeyi bitirdim ama hala kız zannetdiyordum :DD

    YanıtlaSil
  3. Ulan suzuya nasıl erkek olur amk kalpten gidiyom şuan

    YanıtlaSil
  4. Ulan suzuya nasıl erkek olur amk kalpten gidiyom şuan

    YanıtlaSil
  5. Oohhaa suzuya erkk mmii ya ama kahkülü var başka şekildeki fotolarını da gördüm kız değil mi yyaa o nası erkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla erkek hemde çok yakışıklı ����

      Sil
  6. Suzuyya Hayellerimi yıktın

    YanıtlaSil
  7. suzuya albino mu merak ettim de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suzuya da arima ve kaneki gibi marie antoinete sendromuna kapılmış bir kişi(aşırı stres işkence ve ya depresyon gösteren kişilerin saçlarının aniden beyazlama durumu) zaten 3. Sezonda suzuya ve kanekinin saçları tekrar siyaha dönüyor

      Sil
    2. tokyo ghoul serisini tamamen nerden izleyebilirim

      Sil
  8. suzuya-sama nın erkek olduğu zaten belliydi .. bu beni şaşırtmadı..
    ama özet güzel olmuş.. Tokyo Ghoul benim otaku olmamda büyük rol oynamıştı...tekrar izlemiş gibi oldum. arigatou ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben çok şaşırdım saçları uzun ve kız gibi sesi var şok oldum

      Sil
    2. Erkek oldugu nerde belliydi az salla gotunden. Her seyi kız sesi goruntusu giyinisi hareketleri tipi her seyi.. Senaristlerin kucuk aptal oyunlarindan baska bir sey degil kız cizip erkek demek bilerek yaptıkları aşikar , şaşırmadık. kız olarak kabul edicem cunku erkek cinsiyetinin yakınından bile gecemez.

      Sil
  9. Kaneki Ken in Toukayı sevdiğini biliyodum allaki movik movik asasdadasdsas

    YanıtlaSil
  10. Herkes nasıl Suzuya yı kız sanıyor. Abi bildiğin erkek gibi duruyo. Kız olsa en azından bir kere bile olsa etek fgiyerdi ve sesi kız gibi çıkardı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Animelerde kızların etek giymesi şart değil ki ?
      Kız olup etek giymeyen de oluyor. .erkek gibi takılıyor yani. Ama ses konusunda haklısın. ^^

      Sil
    2. Sesi tamamen kiz gibi ve kız gibi giyiniyor sacında tokası bile var. Sesine erkek gibi diyosan yaşın -5 falan heralde

      Sil
  11. Suzuya kız 3 sezon tralier dan anlarsınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalnız suzuya erkek kimliğinde male yazıyor üstelik tokyo ghoulun wiki sayfasında da erkek olduğu söyleniyor

      Sil
    2. bi bölümde elbiseli ve uzun saçlı ama çarpı şeklindeki ipler daha küçük https://www.youtube.com/watch?v=iwV2f3GJJqY izleyin anlarsınız

      Sil
    3. Dostum o bölümde açık arttırmaya gidiyordu fındıkkıran ona işkence etmesin diye kız gibi giyinmişti anlarsın.

      Sil
  12. Hem suzuya nın görsellerine girdiğinizde hep kızlar onun gibi saç yapıyor yani kız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tokyo Ghoulun wikisinden bakar mısın cinsiyetine

      Sil
  13. Hem de eski ismi Rei ve bu isim genellikle kızlara konur

    YanıtlaSil
  14. Juuzou erkekse neden cosplayer lerinin hepsi kız :D

    YanıtlaSil
  15. Unuttuğunuz bissürü karakterler var ama en değerlileri kurona ve nashiro tabikide :,( nashiro öldü 2. sezon da

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kurona nashiroyu kucagina alip kaciyor agir yarali gibi duruyor ama öldüğüne dair kesin bi bilgi yok bana kalirsa 3. sezonda bu ikili juuzouya intikam girisiminde bulunacak

      Sil
  16. Hem suzuya canladıran seslendirici kadın ama tokyo ghoul birinci sezon suzuya ilgili belge bu videonun 16.35 geçiyor ve ilk başta kelime yanındaki cinsiyet yazıyor karşısında ise erkek japonca dan türkçe karşılığı ama suzuya cinsiyeti tam olarak anlaşılmıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen kız gibi sesi var kıza benziyo ama tavırları bazen erkek gibi oluyo

      Sil
  17. Bu BİRİNCİ SEZON BÖLÜM 10 dur

    YanıtlaSil
  18. Hem suzuya ya 2 sezon 4 ve 5 bölüm de Reika deniyor ve o kız ismi şimdi nasıl erkek oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annesi(Big madam)Onu kız olmaya zorluyor kabul etmeyince de işkence ediyor hem de suzuya ilk göründüğünde I should be a good boy diyor yani iyi oğlan olmalıyım

      Sil
  19. Bir cevap verin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Yalnız wikide Suzuya'nın erkek olduğu zaten yazıyor ve Tokyo Ghoul 3.sezon resmi trailer çıkmadı.3.sezon için tarih bile verilmedi.Suzuya bir ghoul tarafından kız gibi yetiştirildi hatta bir bölümde cinsel organını söküyordu.Rei ismi onu yetiştiren ghoul tarafından verildi.Zaten Suzuya ne ses ne görüntü açısından kıza benzemiyor. Ayrıca seslendiren kişinin kadın olmasıyla ne alakası var?Birçok kadın erkek karakteri seslendiriyor veya erkekler kadın karakteri seslendiriyor.Bu normal bir şey.Mesela Attack on Titan animesini izlediysen oradaki Armin karakterini kadın seslendiriyor.

      Sil
    4. Sesinin erkek sesiyle uzaktan yakından kıyısından kösesinden alakası yok. Lütfen suraya bari destekli yazı yazın.erkek sesi diyor ya 😂😂😂 doktora git bence sen kulaklarını baktır

      Sil
  20. Suzuua kız nasıl erkek olur birde ortağı ona aşık değilmiydi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suzuya erkek. sadece onu yetiştiren ghoul onun kız gibi görünmesini istemiş. küçük yaşta kaçırılmış bir çocuk zaten kendisi. bu psikopat ghoulda onu kendi evcil hayvanı yapmış. sesinin kız gibi çıkması ve adının rei olması bu yüzden. ayrıca daha çok kıza benzesin diye Big Madam onu hadım etmiş. Erkek yani :))

      Sil
  21. Naruto'da da Haku erkek çıktı ne iş aq

    YanıtlaSil